keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Joulukalenteri Luukku 16


Joulukalenterini sisältää joulumuistoja eri vuosikymmeniltä. Olen kerännyt muistoja eri henkilöiltä syksyn mittaan. Suuret kiitokset kaikille, jotka jakavat muistonsa meidän kanssamme! Sinäkin olet erittäin tervetullut kertomaan omia muistojasi kommenttikentässä, tai ihan mitä tahansa ajatuksiasi. :)

 

Joulumuisto 1990-luvulta, silloin n. 20-vuotias nainen:


Vietin ensimmäistä omaa joulua omassa kodissani 5 kuukauden ikäisen kissani kanssa. Kissa oli muuttanut luokseni lokakuussa, ja oli jo kotiutunut hyvin. Minulla ei ollut ennestään mitään joulukoristeita, joten menin paikalliseen kauppaan ostamaan kuusenkoristeita. Ostin vain kuusenkoristeita, myöskään valoja minulla ei ollut, paitsi sellainen marjakori, mitä siihen aikaan oli.

Isäni toi minulle ja kissalleni oman kuusen, ja sitoi sen varmuudeksi kiinni. Se oli hyvä juttu, sillä kissa hyppi kuusessa ja otti sieltä koristeita pois minkä kerkesi. Se oli ihan vallaton!

Jouluaattona olin kissani kanssa vanhemmillani, ja siellä oli myös sisareni miehensä ja heidän kissan kanssa. Meidän kissat tulivat kohtalaisesti toimeen. Mutta kun tuli lähdön aika, ei minun kissa suostunut menemään kantokoppaan. Ei sitten millään. Sillä oli hyvin päättäväinen luonne. Jouduin jättämään sen vanhemmilleni. Myöhemmin aattoiltana vanhempani saivat sen koppaan, ja toivat kisun kotiin luokseni, joten loppu hyvin kaikki hyvin. :)

2 kommenttia:

  1. Hauska joulumuisto!
    Hyvää keskiviikkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, hyvää keskiviikkoa myös sinulle Sari! :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi ❤