torstai 17. joulukuuta 2015

Joulukalenteri Luukku 17


Joulukalenterini sisältää joulumuistoja eri vuosikymmeniltä. Olen kerännyt muistoja eri henkilöiltä syksyn mittaan. Suuret kiitokset kaikille, jotka jakavat muistonsa meidän kanssamme! Sinäkin olet erittäin tervetullut kertomaan omia muistojasi kommenttikentässä, tai ihan mitä tahansa ajatuksiasi. :)

 

Joulumuisto 1940-luvulta, silloin alle kouluikäinen tyttö


Olin ihan pieni tyttö tuolloin. Olin joulusaunassa äidin ja mamman kanssa, kun ovi avautui, ja enoni, joka oli pukeutunut joulupukiksi, tuli saunaan. Minä takerruin äitiin ja pelkäsin pukkia. Mamma käski pukin poistua. Minä pelkäsin, saako mamma lahjoja, kun lennätti pukin pois.
Minä ja sisareni saimme tuolloin joululahjaksi rakkaat nuket. Ne olivat kivat, ja niillä leikittiin kovasti. Minun nukke oli Eeva, ja sisaren nukke oli Orvokki.
Meillä oli joulukuusi, jossa oli elävät kynttilät. Joulupöydässä taisi olla kinkkua ja joitain laatikoita.

2 kommenttia:

  1. Kiva joulumuisto! Ajatella, että ennen vanhaan oli oikeat kynttilät kuusissa.
    Onneksi nykyään on sähkövalot, niin on turvallisempaa.
    Hyvää torstaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kiva muisto! Varmasti oikeat kynttilät kuusessa olivat ihanan tunnelmalliset, mutta tosiaan sähkökynttilät ovat turvalliset. :)
      Hyvää torstaita myös sinulle Sari! :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi ❤